Szövegdoboz

Ha nem találod a szavakat...

Megjelenés és minőség. Ér bármit az egyik a másik nélkül?

2010. április 20. 21:56 - szovegdoboz

Az emberek nagy része azt hiszem úgy van vele, hogy egy termék kiválasztásánál nagyban hagyja magát befolyásolni a csomagolás esztétikájától. Szívesebben  teszünk olyan dolgokat a kosarunkba, amelyek számunkra tetszetősek valamilyen okból.

Nincs ez másként a szolgáltatásokkal sem. Mi kell egy sikeres vállalkozáshoz? Jó szlogen, jó névválasztás, az sem mindegy milyen a honlapod, milyen a névjegykártyád, uram bocsá' a blogod külleme. - Zárójelben megjegyzem az éppen olvasott blog új és egyedi grafikája már születőben van. :)

De meghatározhat-e mindent a csomagolás?
Garantálhat-e visszatérő megrendeléseket a honlapod dizájnja?
Hosszú távú bizalmat ébreszthet-e bárkiben a jól kidolgozott cégarculat?

A válaszok: nem, nem és nem.

Nem állítom, hogy ezekre a dolgokra nem kell figyelmet, időt és pénzt áldozni. De ki vesz meg még egyszer egy olyan terméket, aminek gyönyörű a doboza, a benne lévő tartalom viszont silány, vagy legalábbis nem annyira jó, mint ahogy azt várta? Ha egyszer ilyen tapasztalatot szerez valaki, arról pedig általában nem felejti el tájékoztatni az ismerőseit. Egészítsük ki ezt még azzal, hogy nekem aztán akármibe csomagolhatnának valamit, ha arról egy olyan ember, akinek adok a véleményére azt állítja, hogy rossz minőségű...

Mégis KELL, hogy az esztétikum eszközeivel is harcoljunk egy új üzlet/vásárló megszerzéséért. Az eszköztárunk legfontosabb kellékei azonban mindig a hitelesség és a megbízhatóság legyenek. Az ügyfél megtartásához már 'csak' ez kell.

Azért persze nem árt, ha szépen be is csomagolunk mindent, hiszen mindenki szívesebben ajánl egy jó minőségű és tetszetős megjelenésű terméket/szolgáltatást az ismerőseinek... :-)
 

/sz: KrisztaNagy/

Mj: A poszt megírását Krisztike79 inspirálta, aki mikor épp új névjegykártyám elkészülése okán ujjongtam Twitteren így reagált: "Nekem már van belőle! - A kiváló munkád! - a legjobb névjegy!:-)"

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szovegdoboz.blog.hu/api/trackback/id/tr261938329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

keserumandula · http://sarnyai.hu 2010.04.21. 19:17:15

Cégünk gyorsan, pontosan és olcsón dolgozik. De egyszerre csak két jellemző működik. :)

gorillahu 2010.04.22. 00:51:17

nagyon jó a téma, és a boncolása!

szerintem a csomagolás, csak is azt a bizalmi vonal átlépését támogathatja, amit egy vásárló, ügyfél igényel a "pillanatban", amikor visszaigazolást vár a külvilágtól, hogy jól dönt...vagy döntött...
ha egy termék a gyártó szerinti besorolás, és felmérések alapján várhatóan jó pozicióban van a vásárlók izlése szerint--> a csomagolás az egyik eszköze, hogy elérje, hogy az ismert angol mondás megvalósuljon, úgy mint "a puding próbája az evés", aki ezzel csak kompenzálni akar a minőség javára, irtózatosan rossz úton jár, főleg a mai kifinomult tudatos fogyasztói világban...

szovegdoboz 2010.04.22. 20:12:34

@gorillahu: Te biztosan rendelkezel valamilyen gondolatolvasási képességgel, mert a következő poszt témája a tudatos fogyasztói magatartás lesz. De erre még kicsit várnotok kell, előbb ki kell pihennem magam, mert elég húzós napjaim vannak mostanság. :)

Nagy Krisztina l Vérnyúl · http://www.palyamarketing.hu 2010.04.24. 21:35:54

Alig várom a tudatosság posztodat. Én eddig még csak angolul írtam róla, de tán' csak két mondatot. No, majd jól megreagálom a Tiédet : )

Másrészt az az elv még mindig érvényes, hogy ha tök jó a marketing, a csomagolás, az értékesítés, viszont a termék rossz, akkor sokkal gyorsabban elhal, mint egy rossz marketinges rossz termék. Mert a vásárlók gyorsabban találkoznak a csalódással : )

Nagy Csaba (törölt) 2010.05.12. 14:32:30

Egy nagyon is éles problémára hívnám fel a figyelmet:

A társadalom elszegényedésével egyre többen vásárolják a TG gazdaságos termékeket, amelyekről tudjuk, hogy nem éppen szuper csomagulásúak, és mégis - valószínűleg a gazdasági kényszer hatására - nagy tömegben adják el őket.

Kb egy éve végeztem egy kisérletet magamon: egy hónapig mindenből a legolcsóbbat ettem és ittam. Kenyér, vaj, lenőmájas, csapvíz. Azóta is élek, a megtakarítás megdöbbentő, több 10 ezer forint 1 személyre!

Visszatérve az eredeti kérdésre: A TG-nél magasabb árra pozicionálta a SPAR/INTERSPAR a BUDGET termékeket. A csomagolás szintén egyszerű. Hogy mi van benne, csak az tudja, aki eszi. Márpedig sokan veszik az Interben, ami nem az olcsóságáról híres.

Szóval nehéz itt igazságot tenni. Annyi biztos, hogy a márkák azonosításíttatására a csomagolás kivállóan alkalmas. Legyen az egyszerű, bonyolult, olcsó, vagy drága termék.

Üdvözlettel:

Nagy Csaba
süti beállítások módosítása