Az emberek nagy része azt hiszem úgy van vele, hogy egy termék kiválasztásánál nagyban hagyja magát befolyásolni a csomagolás esztétikájától. Szívesebben teszünk olyan dolgokat a kosarunkba, amelyek számunkra tetszetősek valamilyen okból.
Nincs ez másként a szolgáltatásokkal sem. Mi kell egy sikeres vállalkozáshoz? Jó szlogen, jó névválasztás, az sem mindegy milyen a honlapod, milyen a névjegykártyád, uram bocsá' a blogod külleme. - Zárójelben megjegyzem az éppen olvasott blog új és egyedi grafikája már születőben van. :)
De meghatározhat-e mindent a csomagolás?
Garantálhat-e visszatérő megrendeléseket a honlapod dizájnja?
Hosszú távú bizalmat ébreszthet-e bárkiben a jól kidolgozott cégarculat?
A válaszok: nem, nem és nem.
Nem állítom, hogy ezekre a dolgokra nem kell figyelmet, időt és pénzt áldozni. De ki vesz meg még egyszer egy olyan terméket, aminek gyönyörű a doboza, a benne lévő tartalom viszont silány, vagy legalábbis nem annyira jó, mint ahogy azt várta? Ha egyszer ilyen tapasztalatot szerez valaki, arról pedig általában nem felejti el tájékoztatni az ismerőseit. Egészítsük ki ezt még azzal, hogy nekem aztán akármibe csomagolhatnának valamit, ha arról egy olyan ember, akinek adok a véleményére azt állítja, hogy rossz minőségű...
Mégis KELL, hogy az esztétikum eszközeivel is harcoljunk egy új üzlet/vásárló megszerzéséért. Az eszköztárunk legfontosabb kellékei azonban mindig a hitelesség és a megbízhatóság legyenek. Az ügyfél megtartásához már 'csak' ez kell.
Azért persze nem árt, ha szépen be is csomagolunk mindent, hiszen mindenki szívesebben ajánl egy jó minőségű és tetszetős megjelenésű terméket/szolgáltatást az ismerőseinek... :-)
/sz: KrisztaNagy/
Mj: A poszt megírását Krisztike79 inspirálta, aki mikor épp új névjegykártyám elkészülése okán ujjongtam Twitteren így reagált: "Nekem már van belőle! - A kiváló munkád! - a legjobb névjegy!:-)"