Vérzik a szívem, amikor valaki kitalál valami remek, egyedülálló, hiánypótló szolgáltatást. Nem, nem azért, mert nem nekem jutott eszembe. Azért mert sajnálom, amikor a jó ötletekhez, kiválóan felépített stratégiák vesznek kárba egyetlen hiba miatt.
Sokszor beszélünk a megfelelő pozicionálás jelentőségéről, hogy a termékedet, márkádat hogyan tudod hatásosan megkülönböztethetővé tenni a versenytársaidétól.
Sok esetben azonban, a cégek vállalkozók a szükségesnél kevesebb időt fordítanak a kínált termék, szolgáltatás árának meghatározására. Hajlamosak megnézni néhány versenytárs tarifáit, hozzájuk képest többnyire pár ezerrel lejjebb engedik a forint-lécet és már készen is van a saját díjcsomaguk, amit aztán nagy büszkén fellőnek a weboldalukra, vagy egy szerintük ellenállhatatlan hírlevél formájában szétküldenek reménybeli ügyfeleiknek, vásárlóiknak.
Remek dolog, mikor valaki tisztában van a cége nyújtotta minőséggel, és azzal, hogy a versenytársaihoz képest mennyivel színvonalasabb, hatékonyabb munkát végez. Egy nagyon fontos tényezőt hajlamosak sokan elfelejteni: ha a termékkel, szolgáltatással célkeresztbe vett embertömeg nem esik egybe azzal a fizetőképes kereslettel, akit érdekel is amit kínálnak neki, akkor a cég bevétele is csak olyan lesz, mint a kutya vacsorája.
Hogy egy kicsit konkrétabbá tegyem az eddigieket: sikeres vállalkozónak ne ajánlj ötezer forintos tréninget-komolytalannak tűnsz majd az ajánlatoddal együtt / Ferrari tulajnak gépi autómosást-szerintem ezen nincs mit magyarázni :) / közalkalmazott tanárnéninek Louis Vuitton táskát a dolgozatok cipelésére-mert bár lehet, hogy szüksége van és vágyik is rá, megfizetni úgysem tudja.
/sz: KrisztaNagy/