Szövegdoboz

Ha nem találod a szavakat...

Akikkel lassan Dunát lehet rekeszteni - "szakértők"

2010. június 18. 11:15 - szovegdoboz

Feltűnt nekem, hogy mostanában nagyon divatos lett szakértősködni. A világon minden területnek vannak már szakértői.

De:
Ki dönti el valakiről, hogy ő egy bizonyos téma szakértője?
Ki az, aki a szakértőknél is szakértőbb, aki határozhat ebben a kérdésben? Hol lehet szakértő vizgát tenni?
Milyen követelmények vannak?

Nem lenne rossz, ha intézményesítenék a szakértővé válás folyamatát, mert súlyos aggályaim vannak ezzel kapcsolatban. Attól tartok, hogy lassan újabbal bővül a pejoratív értelemben használt szavak listája, hasonlóan a menedzser, üzletkötö szavakhoz, amikről az emberek többségének már csak a porszívó-, az utazó- és egyéb ügynökök jutnak eszébe...

Úgy látom, hogy sokan, akik elvégeznek egy iskolát, képzést, vagy eltöltenek egy kis időt valamilyen szakterületen hajlamosak szakértőként definiálni önmagukat. Végső soron érthető, ez jól is néz ki egy névjegykártyán.

De nem is az a legnagyobb bajom, hogy valaki szakértőként határozza meg önmagát. Sokkal rosszabbul érint, mikor azt tapasztalom, hogy ezek a szakértőcskék, szépen elvannak a saját kis gondolataikkal, a saját világukban, és lelakatolják az agyukat az új információk elől. Bosszant, amikor a szakértők egoja olyan méreteket ölt, hogy már teljes meggyőződéssel hiszik, hogy bizonyos szakterületeken ők az örök és megkérdőjelezhetetlen etalon. Nem hajlandók tovább képezni magukat, hiszen ők már mindent tudnak. Amikor pedig már a mindentudás jegyében már nem csak, hogy logikusan, de sehogyan sem hajlandóak gondolkozni - na akkor eluralkodik rajtam a világvége hangulat.

/sz: KrisztaNagy/

8 komment
Címkék: szakértő

A bejegyzés trackback címe:

https://szovegdoboz.blog.hu/api/trackback/id/tr222091093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

heh 2010.06.18. 11:31:19

Lájkolom!

Ezt a szakértő vizsga dolgot egyre több helyen hallom, és nem hülyeség, vagy legalább legyen diplomája az illetőnek az adott szakértemből.

tomolak · http://olcsobbnyomtatas.hu 2010.06.18. 12:48:19

Nagyon igaz amit írtál! Tele van az ország mondvacsinált szakértőkkel. Aztán vannak igazán hozzáértők akik próbálják magukat kiemelni egy-egy szakterületen valamilyen megkülönböztetéssel. Ilyen megkülönböztetés volt a szakértő is. Most hogy ezt sikerült lejáratni, jön majd egy másik jelző, ami egy ideig újra bizalmat fog sugallni az ügyfelek felé. De csak idő kérdése meddig.
Én személy szerint semmilyen titulust nem akasztottam magamra, mert én aki "vagyokaki" mindig is úgy gondoltam nem ezen múlnak a dolgok.
Különben is, hogy ki szakértő és ki nem majd én, a "közönség" eldöntöm. :-)

Nagy Krisztina l Vérnyúl · http://www.palyamarketing.hu 2010.06.18. 13:28:30

Sokszor jár egy rugóra az agyunk : ) #krisztasag : ) Pár napja én is megfogtam a kérdést egy picit más irányból, és viccesen bár, de valahol leírja, hogy a szakértővé válás szerintem nem egy esemény (Hopp, az lettél!), hanem egy folyamat, amin bezony végig kell tipegni.

Attól nem lesz az ember szakértő, hogy megvan a diplomája, vagy hogy azt mondja magáról. Szerintem szakértő az, akit mások adott témában jó szívvel ajánlanak, mert tudják hogy ő a megoldás a problémádra.

A diploma sajnos nem egyenlő a szakértői vizsgával :(

Gondos Redőnyös · http://gondosredonyos.hu 2010.06.18. 17:05:43

Hát igen...

Szakértő kategóriába számomra is csak azok tartoznak, akik legalább egy diplomával, de minimum sok év gyakorlattal rendelkeznek az adott területen. Így lehet valaki pénzügyi szakértő, gazdasági szakértő, mezőgazdasági szakértő, történelem szakértő, stb...

De nem hiszek a hastánc-szakétőkben, a szerelem-szakértőkben, a siker-szakértőkben.

Lehet valaki a fenti területeken is nagyon tapaszalt, persze. Mégis visszásan hangzik. Vagy nem?

A hazug embert meg hamarabb utolérik...

HampukRichard · http://twitter.com/richardhampuk 2010.06.18. 17:23:20

Nagyon igaz az írásod! A kommentekkel is egyet tudok érteni!:) Igazából akkor működik jól egy szakma/iparág szerintem, ha a tömeg neveli ki magából a szakembereket. Nem a papírnak kell minősítenie az embert. A vizsgák is csak részben lehetnek jó megoldások. Ha egy ember hosszú távon dolgozik egy iparágban és jól teljesít akkor a környezete a konkurencia a munkatársak mondják, hogy szakember. Neki nem kell kiírnia a névjegykártyájára, neki csak továbbra is azzal az odaadással (szakértelemmel) kell dolgozni ahogy azt addig tette.

sanyi a bagoly · http://www.sanyiabagoly.blog.hu 2010.06.18. 17:27:26

én a lángosok szakértője vagyok-ki meri ezt megkérdőjelezni?
és folyamatosan frissítem eme tudásomat.

szerintem jó lenne, ha brit tudósok kivizsgálnák ezt a ki a szakértő, ki nem dolgot...

szovegdoboz 2010.06.18. 17:31:20

@HampukRichard és @tomolak Szerintem Ti fogalmaztátok meg legjobban a lényeget: az az igazán SZAKÉRTŐ, akit a 'közönség' vagy a szakma ruház fel ezzel a titulussal. Nem számít a névjegykártya, sem a képesítést igazoló papírok az iroda falán. A legfontosabb, hogy az ügyfeleid és a kollégák elismerjék a szakmaiságod. Ez a legjobb értékmérő.
süti beállítások módosítása